Home / Dev Blog / Mutfakta Neler Oluyor 1. Bölüm

Mutfakta Neler Oluyor 1. Bölüm

Mutfakta Neler Oluyor?

Türkiye’de geliştirilen ilk ve tek MMOFPS oyunu Zula, bir süre önce “Kapalı Beta” sürecine girdi. Bu sürecin öncesinde ve sonrasında, geliştirme süreci ve ofis yaşantımız ile ilgili bir çok soru alıyorduk. Bu konular hakkında sizleri aydınlatmak adına “Mutfakta Neler Oluyor” bölümünü hazırlamaya karar verdik.

KBT Süreci

KBT başvurularını açacağımızı açıkladığımız günden itibaren ofisimizi büyük bir heyecan sardı. Zula ilk kez yuvasından uçuyordu ve bu ekibimiz için çok önemli bir gelişme idi. Tarihler 29 Eylül Pazartesi gününü gösterdiğinde, ekibimiz başvuruları toplamak için hazırdı. Web sitemizi son bir kez kontrol ettikten sonra hazır bir şekilde saatin 13:00 olmasını bekledik. Tabi bu süreçte yoğun bir şekilde Facebook ve Twitter sayfamızdan “hadi açın” mesajları da bizlerin heyecanına heyecan katıyordu. Saatlerimiz 13:00’ı gösterdiğinde siteyi açtık ve başvurularınız gelmeye başladı. O gün için hedefimiz çok yüksek değildi, çünkü hafta içiydi ve kullanıcıların bir çoğu okulda veya işteydi. Fakat sonuç beklediğimizin çok çok üzerindeydi. Sanki o gün okullar kapalı ve tüm iş yerleri tatildeydi, tüm oyun severler bilgisayar başında gibiydi. Çok geçmeden başvurular ön gördüğümüz sayının 10 katına ulaştı.

Not:Zula Ekibinin bir süre ofiste yaşadığı doğrudur.

Sayı bu kadar fazla olunca test için düşündüğümüz sayıyı arttırmamız gerektiğini düşündük. Bunun içinde geliştirme ekibimizin testi tekrar kurgulaması gerekti. Yayın ekibimiz ise talepleri tek tek değerlendirip,test sürecine uygun olarak konumlandırmak üzere kolları sıvadı. İlk testimizi yapacağımız 2 Ekim Perşembe gününe kadar tüm eksikler giderilmeydi. Bunun içinde mesai saatleri yetersiz kalıyordu.

Not:Zula Ekibinin bir süre ofiste yaşadığı doğrudur.

KBT başvurularını değerlendirirken bir yandan da sizlerden gelen soruları eksiksiz bir biçimde cevaplamamız gerekiyordu. Süreci daha iyi anlatabilmek adına sizlere hazırladığımız videoda KBT işleyişi hakkında oyuncularımızın en çok sorduğu soruları Özgür ‘Zwartan’ Soner yanıtladı. Video yayınlandıktan hemen sonra 2 Ekim Perşembe günü saat 15:00’da Zula Türk oyun severlerin beğenisine sunuldu. Hafta içi olmasına rağmen test sunucularımız kısa sürede doldu. Güzel bir testin verdiği rahatlık ile o gece tüm ekip evlerine dinlenmeye gitti. Fakat telefon üzerinden toplu mesajlaşma bitmemişti. Hala ekip ertesi günü yapılacak test için bir şeyler yapmaya çalışıyordu ki Zwartan’dan “Herkes sabaha kadar uyusun”uyarısı geldi. Ekip olarak güzelce dinlendikten sonra diğer testler için kolları sıvadık. KBT Madbyte Games ve Lokum Games cephesinde böyle başladı.

Bunları biliyor muydunuz?

-KBT operasyonu başladığı tarihten bu yana Zula ekibi günde 14-18 saat arasında çalıştığını.

Not:Ekibimiz fotoğraf çekimini fark etmiyor bile ( ya da poz veriyorlar)

-KBT süresince ofiste tüketilen kahve miktarının, FBI merkezinin tükettiği kahve miktarından biraz daha fazla olduğunu.

Not:Zwartan usulü, uyku savar kahve.

-KBT süresince, Zula ofisi çevresindeki lokantaların da fazla mesai yaptığını.

-KBT süresince, Zula ekibinin toplamda 14 kilo aldığını.

Not:Fotoğraf temsili değildir.

Test süreci başladığı günden bu yana aralıksız çalışan Zula Ekibi neler yapıyor?

02-15 Ekim 2014

-Test süreci başladı.

-Sunucu optimizasyonları yapıldı

-Bağlantı kopması sorunu tespit edildi, hatayı düzeltme çalışmaları başladı.

-Lobi’de oyundan atma sorunu tespit edildi, hatayı düzeltme çalışmaları başladı.

-Xingcode (anti hile) programı entegre edildi.

-Ekran görüntüsü alma sorunu giderildi.

-Crosshairin eğilmelere göre ayarlanması yapıldı.

-Grafik ayarları yapılırken ön izlemede ekran görüntüleri eklendi.

-Ortam seslerinin oyuna entegre edilmesi tamamlandı.

-Kan efektlerinin eklenmesi.

-Ayarlar ekranından ESC tuşuna basarak ayrılma, eklendi.

-Oyuncuların hazır komutunu F5 tuşuyla yapabilme özelliği eklendi.

16-27 Ekim 2014

-Xingcode nedeniyle atma sorunu düzeltildi.

-Test verileri analiz edildi.

-Pompalı tüfek tasarımları başladı.

-Enter tuşuna bastığında sohbet ekranının da yaşanan sorun giderildi

-Satın alınan herhangi bir eşyanın, tüm setlere hızlıca eklenebilmesi için, eşyanın altına numaralar eklendi.

-Kullanıcı kendisine çift tıkladığında, kendine mesaj yazabiliyordu düzeltildi.

-Bir oyuncunun başka bir oyuncuyu, odaya davet edebilme özelliği eklendi.

-Oyun içerisinde sohbet kısmı aktifken F4 tuşuna basıldığında oyuncu oyundan atılıyordu düzeltildi.

-Lobide beklerken eğer masa üstüne inersen “bilgisayardan uzak olduğunda giriş ekranına atma özelliği” çalışmıyordu düzeltildi.

-Sohbet kısmı aktif olduğunda “C” tuşuna bastığında telsizmesajları aktif oluyor hatası düzeltildi.

-Giriş ekranı düzenlemesi yapıldı.

-Haritalarda bulunan görsel hatalar giderildi.

28 Ekim-9 Kasım 2014

-Test istatistikleri toplanmaya başlandı. Oyuncuların oyun içerisinde yaşadığı sorunlar kategorilere ayrıldı.

-Sunucu bazlı iyileştirme çalışmaları devam ediyor.

-Oyuncularımızdan gelen geri dönüşler doğrultusunda silahların vuruş güçleri ve kurşun dağılımları ayarlandı.

-Standart crosshair küçültüldü.

-Silahların FPS de FOV ayarı yapıldı.

-Oyunun içinde çıkan mesaj kutuları renkleri solgun görünüyordu, oyunculardan gelen geri dönüşlere göre tekrar ayarlandı.

-Oyun Modu isimleri düzenlendi.

-Koşma hızı oyuncuların isteği üzerine %5 azaltıldı.

-El Bombası atma hızı, sekme ve atış ayarı yapıldı.

-Oyun içi duyuru sistemi geliştirildi.

-Silah ve ekipmanlara kalan gün sayıları eklendi.

KBT’nin ilk günleri Zula Ekibi için böyle geçti. Bir sonraki sayımızda geliştirme süreci ile ilgili bilgiler aktarmaya devam edeceğiz.

About MadByte